استراتژی هدایای تبلیغاتی می تواند بخش مهمی از زرادخانه بازاریابی شما باشد. ممکن است تصور کنید که هدایای تبلیغاتی بیشتر برای ارائه در نمایشگاه ها و همایش ها مناسب اند، اما آن ها واقعا در هر کجا و هر زمان می توانند تبلیغ کننده نام تجاری شما باشند .

انجمن تبلیغاتی بریتانیا به صورت دوره ای دریافت کنندگان هدایای تبلیغاتی را بررسی و از آن ها نظر سنجی می کند تا اثربخشی هدایای تبلیغاتی را ارزیابی می کند تا مشخص شود کدام هدیه تبلیغاتی بهتر جواب می دهد. این انجمن نتایج تحقیقات خود را به منظور کمک به شرکت ها برای درک قدرت هدایای تبلیغاتی در فرآیند بازاریابی، منتشر می کند. این تحقیق نشان می دهد که ۵ دلیل عمده وجود دارد تا شما را قانع کند حداقل یکبار یک کمپین تبلیغاتی با استفاده از هدایای تبلیغاتی در آینده داشته باشید:

۱- برای یادآوری نام تجاری، هدایای تبلیغاتی ارزان تر و موثرتر از سایر روش های تبلیغاتی از جمله چاپ و تلویزیون است .
۲- ۷۹ درصد از دریافت کنندگان هدایای تبلیغاتی احتمالا با شرکت مربوطه کار کرده اند و یا می کنند .
۳- ۶۶ درصد از دریافت کنندگان هدایای تبلیغاتی می توانند بعدا نام شرکتی که هدیه به آن ها داده را به خاطر بیاورند .
۴- ۳۴ درصد از دریافت کنندگان هدایای تبلیغاتی این نوع تبلیغات را جالب و دوست داشتنی می دانند .
۵- ۶۰ درصد از دریافت کنندگان هدایای تبلیغاتی حس مثبتی نسبت به این نوع تبلیغات دارند. این درصد تقریبا دو برابر سایر روش های تبلیغاتی است .