برای اینکه تبلیغات شما تاثیر قدرتمندی روی مخاطب بگذارد باید هدیه تبلیغاتی که به او ارائه می کنید برای وی مفید باشد. مفید بودن برای دریافت کننده به این معنی است که او آن هدیه را به مدت طولانی نگه دارد و از آن به طور منظم و به دفعات زیاد استفاده کند. تحقیق صورت گرفته از سوی انجمن تبلیغاتی بریتانیا نشان می دهد که یک هدیه تبلیغاتی مفید باید به طور متوسط از ۱ تا ۳ سال نگه داشته شود. با در نظر گرفتن این موضوع نام و لوگوی شرکت شما به مدت طولانی نزد مخاطب نگهداری می شود. زمانی که هدایای تبلیغاتی به مدت طولانی نگه داشته شوند شانس بالایی وجود دارد که همکاران، دوستان و آشنایان مخاطب نیز آن هدیه و لوگو و نام شما بر روی آن را ببینند .