صدها بار شده که به فروشگاه، مرکز خرید، شرکت،رستوران و ... رفته و پس از آن در مورد آن فروشگاه یا... با یکی از دوستانتان گفتگو کرده اید مانند:
چقدر کالاهای باکیفیت داشت!
چقدر ارزان بود!
فروشگاه چقدر شیک بود!
چقدر تنوع جنس داشت!
چقدر کارکنان مودب و با شخصیت داشت؟

همه اینها تجربه ایست که از آن عرضه کننده در ذهن شما به تصویر کشیده شده است

به زبان ساده، تجربه مشتری یعنی اینکه در ذهن مشتری، تصویری را بنام خودتان ثبت کنید که مشتریان در آینده هرگاه نام شما را شنیدند، آن خاطره به یادشان بیاید.
این تصویر، نقش زیادی در بازگشت دوباره مشتری و خرید دوباره او خواهد داشت.

یکی از وظایف شما اینست که یک تجربه خوب را برنامه ریزی کنید و تمام سازوکار خود را طوری بچینید که آن تجربه در ذهن مشتری شکل بگیرد.

جهت ایجاد تجربه خوب برای مشتری راه های زیادی وجود دارد مانند:
ایجاد تنوع کالاها،
قیمت مناسب،
سیستم فروش منظم و ساخت یافته،
پاکیزگی و شیک بودن جای بازدید مشتری (فروشگاه، شرکت، نمایشگاه و رستوران )
کارکنان آموزش دیده و مودب،
ارائه یک هدیه ماندگار مانند لیوان ماگ

مشتری پس از خرید محصول شما که دارای کیفیت و قیمت مناسب بوده و استفاده از محیط و رفتار خوب کارکنان شما و در نهایت دریافت یک هدیه مناسب که ماندگار و کاربردی نیز باشد مانند لیوان ماگ با لوگو شرکت شما ، یک تجربه خرید خوب از شما کسب کرده و در آینده نه تنها در بین دوستان از شما یاد می کند بلکه هر بار با دیدن لوگو شما هنگام استفاده از لیوان ماگ ،خود را برای خرید مجدد از شما آماده می کند.